یاداشت های سید کاظم حجت

ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ

ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ

بسمه تعالی
سلام خدمت شما عزیزان
مجموعه مقلات و یاداشت های بنده در این وبلاگ قرار دارد.
از بازدید شما ممنون.

سید کاظم حجت


منابع معتبر در تحقیق

چهارشنبه, ۸ فوریه ۲۰۱۷، ۱۲:۰۹ ق.ظ

منابع معتبر در تحقیق

یکی از مضامینی که در دانشگاه ها تدریس می گردد و کتب بسیاری در مورد آن نوشته شده است، «روش تحقیق» می باشد! تحقیق کردن از خود قواعد و اصولی دارد که اگر آن قواعد و اصول مراعات گردد، تحقیق ما دارای ارزش و اهمیت است. یکی از اصولی که بسیار مهم است در تحقیق عبارت از «منابع تحقیق» است! چه کتب و چه سایت ها را باید جز منابع خود اخذ کنیم؟ کتب و سایت هایی که اعتبار داشته باشند و توسط افراد و مراکز ناشناس و غیر معتبر نوشته و طراحی نشده باشد.

امروزه مشهاده می کنیم عده ی وقتی می خواهند در مساله ی تحقیق کنند رجوع می کنند به اینترنت. اینترت دارای جستجوگر های متعدد است که معروفترین آن گوگل می باشد. وقتی در گوگل کلمه ی یا جمله ی را جستجو کنید، هر آن چه که مربوط به آن می شود برای شما نمایان می گردد. اما هر آن چه که در اینترنت است واقعیت و حقیقت ندارد، زیرا اینترت را فقط اشخاص صالح، معتمد و معتبر استفاده نمی کنند، بلکه هر کسی که استفاده از آن را بلد است می تواند مطالب، کتب، مقالات، فیلم، صوت و عکس و... در آن بگذارد. 

هر آن چه را که در اینترنت دیدید باور نکنید بلکه بروید تحقیق کنید، مثلا جمله ی از دانشمندی نقل شده است در یک سایت، نباید فورا آن را در مقاله یا کتاب خود نقل کنیم بلکه باید برویم و کتب خود آن دانشمند را ببینیم و یا باید دید چه کسی نقل کرده است! 

پس لطفا بجای رجوع کردن به استاد گوگل به منابع معتبر رجوع کنید.


سید کاظم حجت

حوزه علمیه 

آیت الله العظمی حجت ره

۱۹/۱۱/۱۳۹۵ کابل

۱۷/۰۲/۰۸ موافقین ۰ مخالفین ۰
سید کاظم حجت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی